Vill du dela ett recept? Mejla neonflikka@hotmail.com

tisdag 12 januari 2010

dagbok #9

Kära dagbok!
Nu har skolan som sagt börjat igen. Hemtenta ska lämnas in på fredag, så tyvärr blir det inte så mycket mer dagboksbloggande för min del just nu. Men fortsätt att skicka in era recept så publicerar jag dem vid ledigt tillfälle.

I går när jag var i affären och handlade så såg jag en kundkorg med glutenfritt bröd i. Jag tycker att det är så sällan som man stöter på någon annan, i verkligheten, som också är glutenintolerant. Det känns lite som att råka se sig själv i spegeln när man inte riktigt är beredd. Konstigt ändå, för det är väl ändå ganska många som är glutenintoleranta i Sverige, runt 5% eller något sådant? Det känns iofs som att alla diagnoser hamnar på 5%, vilket gör att alla lider av något, eller så är det någon som lider av allt.

Nu ska jag väcka min pojkvän som ligger och sover efter nattarbete.

Vi hörs! Ta hand om er och era magar,
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar