Vill du dela ett recept? Mejla neonflikka@hotmail.com

torsdag 7 januari 2010

dagbok #8

Kära dagbok!
Idag började skolan igen. Som vanligt var jag för trött på morgonen för att äta frukost, så jag köpte en kaffe och en färskpressad juice på universitetet. Jag önskade så att jag också kunde äta bröd, för de hade väldigt många smörgåsar som såg goda ut. Bröd, bröd, alltid detta bröd. Jag tycker att jag borde få nog av bröd, som äter så mycket sånt hemma. Jag tror det är pålägget. På fik lyckas de alltid få ihop sådana fantastiska påläggskombinationer.

Käkade lunch med några kursare på universitets restaurangmatsal. De har bra allergiinformation och stor salladsbuffé. Det finns till och med glutenfritt knäckebröd! Känns lyxigt att äta lunch med knäckemacka, mjölk och god vegetarisk varmrätt. Underligt nog verkar det som att jag alltid prickar in rödbetsdagarna, eller så har de alltid rödbetor när jag är där. Jag gillar ju rödbetor, så det gör inte så mycket. Fast omväxling förnöjer.

Nu tänkte jag njuta av lite choklad och ett glas mjölk. Jag är hälsan själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar