Vill du dela ett recept? Mejla neonflikka@hotmail.com

lördag 2 januari 2010

dagbok #5

Slappdag idag. Åt matlåda, inte speciellt spännande men äta bör man, annars dör man. Har dammsugit (det behövdes) och plockat lite. Strax ska jag åka in till stan och träffa en kompis som jag inte sett på länge. Man tror alltid att man ska hinna med så mycket på jullovet, men så hinner man inte ens med hälften av vad man har planerat. Skönt med ledighet i vilket fall som helst. Om några dagar är det dags att börja med plugget igen.

Om jag inte hade varit glutenallergiker hade jag nog struntat i att äta mat hemma och bara tagit en macka på stan. Jag är väldigt avundsjuk på alla som kan äta smörgåsbaserad kost. Eller att kunna köpa en micropizza för 15 kronor och ha färdigt mellanmål på 2 minuter. Det är avlägsen lyx för mig.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag hittade din blogg via celiakiförbundets hemsida. Vad glad jag är att jag gjorde det! Är vegetarian sedan tio år och glutenintolerant sedan ett. Har fått börja äta kyckling sedan min diagnos för att ha något att äta över huvud taget. Såg i ett inlägg att man kan äta ICA's soyafärs och soyakorv - gud vad jag saknat soyakorv! Ska åka raka vägen till Maxi efter jobbet ;)

    Du äter quornprodukter alltså? Trodde (av någon anledning) att de inte gick att äta.

    Ska fortsätta läsa din blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt att du uppskattar bloggen!

    Jag vet ingenting om att ICA's sojafärs eller sojakorv skulle vara glutenfri, men jag har skrivit om quorn i ett inlägg som handlade om kornmaltextrakt. Extrakt ska vara ok att äta enligt hur jag tolkar livsmedelsverkets analyser.

    SvaraRadera